Tuesday, May 12, 2009

Bende free yang paling top kat europe

Dalam keadaan ekonomi semasa yang agak suram, perkataan 'free' merupakan perkataan 'berhantu' yang akan menarik pelancong ke destinasi pelancongan. Jadi, Persekutuan Pelancongan Eropah dengan cepatnya mengeluarkan list 10 tempat top yang free.

AUSTRIA
Di Innsbruck dari 30 Mei hingga 26 october, hiking bus adalah percuma untuk tetamu di Club Innsbruck Card. Program hiking pon free juga.
ESTONIA
Bersiarlah di sekitar bandar lama di Narva dan 13th Century castle of the Order of Germanic Knights yang meghadap Kubu Ivanogrod Rusia. Tempat paling timur di Kesatuan Eropah, persamaan antara timur/barat boleh didapati di two stone tower, dan merupakan tempat yang menarik untuk konsert dan open air show.

FRANCE
Jika anda datang pada musim panas, anda akan disambut oleh Fete de la Musique: Raikan musim panas dengan muzik percuma dan acara di Paris dan seluruh France.

GERMANY
Kepulauan Muzium Berlin: Lawati muzium lama, Old National Gallery, muzium Bode dan Muzium Baru foc setiap khamis selepas 2pm - ia seperti lima kuil di atas pulau di River Spree melingkupi 6000 ketamadunan.

HUNGARY
Perlumbaan Udara Red Bull 19-20 Ogos: saksikan persembahan akrobatik yang menakjubkan di atas Sungai Danube dimana juruterbang berpengalaman mengharungi cabaran di angkasa dalam masa yang terpantas termasuk terbang di bawah Jambatan Chain yang bersejarah.



SWITZERLAND
Satu giant rave yang mempunyai demonstrasi terhadap cinta, kebebasan, dan toleransi. Juga karnival untuk menghidupkan Zurich's August Street Parade yang merupakan world most colourful and techno party.
LONDON
Samada kota London cerah atau berkabus, Muzium British tidak pernah hilang serinya, dengan kehebatan budaya termasuk Rosetta Stone. Selain itu Natinal Gallery juga percuma utk dikunjungi yang dipenuhi dengan karya-karya Botticelli, Da Vinci, dan Monet. Muzium Victoria dan Albert pula menmpatkan seni yang berusia 3000 tahun dari barang kemas, fotograf, sculpture dan fesyen.
FLANDERS (STRICTLY TO NON MUSLIM ONLY!!!!!)
Beer Percuma (ini terdapat di Belgium):
Antwerp's Brewery Haacht menawarkan 0ne hour guided tour secara percuma ke sprawling facility dan merasakan beer yang telah diperam.
NORWAY
Ekonomi membuatkan anda menjerit? Lukisan Edvard Munch "The Scream" menceritakan segalanya dan ini dapat disaksikan di Muzium Kebangsaan Oslo. Kekalkan keseronokan minum di Bar Hotel Continental sebagai Hotel yangpaling terunggul di dunia dengan pelbagai lukisan Munch di dinding.
IRELAND
Ring of Kerry yang penuh mistik merupakan tempat golf, berbasikal, berjalan, memancing dan menikmati keindahan pantainya. Apa yang lebih ialah, seperti muzium outdoor Ireland yang mempunyai tinggalan bersejarah, kubu semasa zaman logam, ogham stones, dan landskap yang terukir dari Zaman Ais dulu kira-kira 10,000 tahun yang lalu.

4 comments:

tulipzstar said...

ammar! terjumpa blog kamu haha
meche rmai ade blog rupenye hehe
keep writing

bile bce post psl birthday present 2
tringt bulan 9 punye cite
same je 22 org
haha agaknye lelaki ni mmg cani eah
bile nk bg2 adiah
sweet la kamu berdua
bru tau birthday bile huhu
wishing u a happy belated bestday!
[dh lmbt gile ni hoho]

ammar said...

haha..
juz want to share ideas with the world..
tq faezah.
not a big deal..
tp kenape x boleh buka blog kamu?

tulipzstar said...

ade pulak blog sy...
mne ade la
xminat nk berblog
huhu

ammar said...

owh..
yeke..
igtkan ade td..
huhu