Monday, November 2, 2009

Penangkapan Dr. MAZA

Entah kenapa hari ini mood aku berasa sangat tidak baik sekali. Adakah mungkin kerana penangkapan Dr. MAZA? Apabila aku menerima SMS menyatakan tentang penangkapan bekas mufti Perlis itu semalam aku berasa sangat terkejut. Apakah kesalahan beliau?
Adakah ini merupakan kemuncak noktah hitam untuk Islam di Bumi Malaysia?
Sama seperti layanan 4 Imam Mazhab apabila mereka ditangkap, disiksa, diracun, dan dipenjara hanya kerana Islam.Persoalan ini terus bermain sehingga kini.



Dr MAZA yang ditangkap olej JAIS atas alasan beliau tidak mempunyai tauliah untuk berceramah. Apakah selama ini beliau tidak pernah berceramah selama mana beliau menjwat jawatan sebagai mufti? Apakah tauliah yang dimaksudkan oleh JAIS? Adakah ia mesti segulung ijazah, master atau PhD? atau permit kerana mengadakan ceramah di rumah? Seperti yang selalu diminta oleh pihak Polis. Inilah yang menimbulkan tanda tanya dikotak fikiranku. Dr MAZA menganggap penangkapannya itu telah dirancang sejak awal untuk menjatuhkan beliau oleh pihak yang tidak senang terhadap dirinya.



Aku sengaja boldkan segala persoalan ini untuk dijawab bersama sama.

Berakhirlah luahan hatiku mengenai penangkapaan Dr. MAZA.

Cool sikit rasenye mood aku

1 comment:

abessier said...

salam ammar....

so, sekarang apa pendapat anta mengenai kes ni? dan apa stand anta mengenai DR MAZA.

sekadar bertanya...sebab sedang memahami apa yg tersirat yg kita xtau.Apa sebanrnya.....