Monday, November 2, 2009

Nombor Ekor

*Kesemua 3 artikel pada hari ini bukan untuk menimbulkan racial hatred tapi cuma pandangan penulis dan untuk menyedarkan kembali masyarakat*

Nombor Ekor pula. 97% pemenang tadi adalah Melayu dan saya mengandaikan semuanya adalah Islam. Jika golongan 97% ini diambil sebagai pembacanya apakah wajar iklan nombor ekor diletakkan di dalam akhbar utusan atau pun Berita Harian (BH) atau pun mana akhbar melayu lain?



Ini bermakna Utusan, BH dan akhbar bahasa Melayu lain yang menyiarkan bahagian nombor ekor dan iklannya terlibat secaraa langsung dan merangsang orang Melayu Islam untuk membeli nombor ekor. Tidak hairanlah jika kita melihat manusia berkopiah putih dan sersongkok hitam tanpa segan silu berda di dalam kedai nombor haram ini. Terus terang saya katakan, saya telah memboikot akhbar melayu yang menyiarkan keratan nombor ekor di halaman muka surat mereka sejak tahun 2006 lagi. Saya juga ingin menyeru orang lain supaya turut serta bersama saya dalam kempen memboikot akhbar ini sehingga nombor haram ini bebas daripada lidah rasmi bangsa kita ini. Saya juga berharap agar bangsa Melayu memperoleh kembali kegemilaangannya yang lampau sebagai sebuah empayar yang disegani di rantau ini.



Sekian,

Wassalam

Ada lagi ketidakpuasan yang terbuku di hati ini dan akan dicoretkan pada kemudiaan hari. Tangan dah penat menaip. Harap-harap posting kali ini bebas daripada pemantauan KDN dan KPT.

No comments: