Tuesday, March 23, 2010

Apa yang saya buat semasa cuti Mid Sem

15 Mac
Pulang ke rumah pada pukol 10 pagi naek bas SE dari taman maju.. Tiba di Melaka pada pukol 6 petang..

16 Mac
Membuat pavement parking utk kereta Proton Abah.. Bertungkus Lumus dari pagi hingga ke petang utk menyiapkan kerja supaya boleh pulang ke rumah nenek.. BAtu pon habis, maka kerja pon tergendala..

17 Mac
Pulang ke rumah nenek.. Tolong nenek utk setup gerai buah... Tolong nenek jaga kebun durian.. Menggait manggis bersama Boy di kebun. Hasilnya pada petang ini 50kg. Memancing ikan di kolam untuk buat lauk... Hasilnya dapat 7 ekor ikan tilapia dengan bantuan boy yg hebat. Hasil jualan pada hari ini berjumlah rm 43. RM 8 untuk durian dan RM 35 untuk manggis..

18 Mac
Menggait Manggis di kebun. Hasil menggait selama 20 minit adalah 4kg. Lepaskan lembu di sebelah pagi.. Menjaga kebun durian.. Pulang ke rumah pada 10 pagi.. Sambung untuk membuat pavement parking... pavement siap pada pukul 4 petang dengan kerjasama dari seluruh keluarga. Pergi ke Metrojaya sale di MITC melaka.. Menghabiskan duit sebanyak rm82.

19 MAc
Berangkat pulang ke UTP. Ambil bas transnasional di Melaka Sentral pada pukol 9 pagi ke Kuala Lumpur. Melawat Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur di PWTC. Menghabiskan rm70 ringgit utk majalah dan Buku. Rm60 untuk buku dan RM10 utk majalah. Pulang ke UTP pada pukul 3.30 petang dari Puduraya. Tiba d Utp pada pukul 6 petang.

No comments: