Sunday, September 14, 2008

Merdekakah Kita?

Pada 30 ogos lalu saya bersama rakan-rakan pergi ke ipoh dengan dua tujuan .
Pertama adalah untuk menziarahi saudari Nafisah yg akan dibedah pada malamnya kerana appendiks.
Kedua, adalah untuk melihat suasana malam merdeka di ipoh.
Kami bertolak dari UTP pada pukul 6 dan tiba di hospital ipoh pd 6.30 petang. Saudari nafisah kelihatan agak lemah kerana tak makan selama 1 hari. Turut berada di sana ialah keluarga beliau, dan beberapa org rakan dr UTP.
Kemudian kami menunaikn solat maghrib d masjid berdekatan. Lepas tu kami menuju ke Jusco Ipoh utk dinner dan lepak sebentar di roof utk melihat bnga api tp niat tu dibatlkan kerana nk join grup 1 lg. Then, kami pegi ke Restoran Waritha utk bertemu dgn grup 1 lg. tp kami decide utk mencari tempat yg sesuai utk melihat suasana ambang merdeka memandangkan jam suda 11.30 mlm. Kami ke padang Ipoh tp mcm x meriah je dan terus ke Stadium Ipoh yg Kelihatan agak meriah. Suasana di situ mmg btul2 meriah dgn kereta yg agak byk memenuhi setiap ceruk jalan..
kami cari parking n berjalan kaki ke stadium. tp ada 1 perkara yg menyayat hati berlaku di kala malaysia mahu menyambut merdeka yg ke-51. SEORANG BAPA DITINGGALKAN DIDALAM KERETA BERSAMA BANTAL MANAKALA SI ANAK PERGI MENYAMBUT MERDEKA. ALangkah sedihnya suasana ini. setelah menyambut merdeka kami stay sekejap tgk suasana pasca sambutn dan bersiar-siar di gerai.
Selepas itu kami pun pulang ke UTP. Kelihatan warga ipoh very excited menyambut merdeka dan inilah kali pertama saya menyambut merdeka di kota.

Fireworks


Paid (baju putih) n apan
Setelah sambutan

Pengunjung beransur pulang

Trafik agak sibuk dgn pelbagai kenderaan.

No comments: