Thursday, September 23, 2010

Mari kongsi cerita....Tanda2 Kiamat~

Jom kongsi cerita...ni pun dpt dr mmber~


Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu?
Suratkhabar banyak
menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi
kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup
sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikutboyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu
seorang Islam yang
peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang
fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun
selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita
terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang
saya dengar dari mulut pegua
mbela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan
orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran
akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776
orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas
alasan keluar dari Islam.

Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari
Datuk Hashim Yahya,
perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai
1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang
sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus
kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita
Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes
ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu.
Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi
dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system
perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman
kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak
dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang
terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang
sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke
sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh
melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan
ke peringkat Universiti
Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya
imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia
juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata,
tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi
azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia
hafal . Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia
didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible.
Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa,
pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada
dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga
keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2
tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,

"Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak
bagitahu, Intan dah kristian."

Bayangkan hati seorang bapa.. Kita sendiri heran macamana dia boleh
murtad. Aisyah adalah simbol
anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa
yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV
menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia
boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk
permohonan
kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..

Butir asal permohonan.. ....

Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina
Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk
membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan
seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan
dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan.
Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada
langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28
November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.

Sebab yang dia beri, "Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh
Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran
agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan
surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam."

Perenggan 23: "Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang
dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa,
abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah
menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik".

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan
menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur
(18tahun) berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang
memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga
yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan
perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan
undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama
rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut
cara Islam.. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak
lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak
termasuk.

Article 4 pula
menyatakan: "Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan
perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.

Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.

Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa
mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan
anaknya. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah
datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya
selepas 18 tahun ke KL
untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan
murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam
keadaan Hindu dengan nandek kat dahi .
Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar
bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p
eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin
takek si kafir tu kat tengkuk. Menggelupur dia depan kedai tu.

Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak
pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana
nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya
menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis
buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin
dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak
kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan
itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret
ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina
bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni
Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu
laknatullah ), Haji Kamarudin
ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang
yang tak dikenali. Jadi, Haji
Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana
menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu
rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam
negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai
tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah
hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam
mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama
asal Hindunya
Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah.Ada anak lelaki, nama
Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk
Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam.
Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama
Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun.
Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL
dengan boyfriend barunya.Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta
mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas
anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si
emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi
bagi pada si minachi ni. Heran sungguh.
Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis..
Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan
daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak
tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi
ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang
dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16
Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka,
lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri
Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada
makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan
warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh
Abas. Terpaksa buat perisytiharan. "Dibawah Perlembagaan Persekutuan,
hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum
cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu
bapanya. Semasa Suzie
Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam." Atas kearifan dan
iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun.

2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia
buka balik kes
itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh
mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak
dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil
menangis, budak tu kata " Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya
masih nak nama Nur Aini."
Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah
dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu
jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan.
Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2
tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.

Kes
terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah
dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali
kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu
anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati
dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa
13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan
kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana
Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita
sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar
diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata,
"Allah hu Ahad". Terus Yasir kena pancung di padang pasir.
Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu
berkata "Allah hu Ahad". Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya,
mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah
SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada
kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung
kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong.
Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah
saudara-saudara kita yang mati syahid itu.

Apalah dosa a nak kecil yang
berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang
orang. Ibrahim
seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar
Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari
dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang
berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluh
terpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara.

Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka
bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan
hati kita. Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita
sendiri. Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama
yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam
satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan
"Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepad a umatku di
suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan
hitam di malam gelap gelita tak nampak". Sahabat bertanya "Apakah fitnah besar
itu ya Rasullullah? " "Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di
waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir
balik." Sahabat bertanya lagi. "Mengapa begitu ya Rasullullah? "
Rasullullah SAW
menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia".

Imam
Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, "Akan datang fitnah murtad ini dalam
keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap." Mana nampak?
Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana
gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak
nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah. Belum habis
cakap, dah ada
yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford
(orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi
tahun 40an
atau 30an dulu dalam bukunya "International Jew" (tak Silap saya).

Unsur
Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata,
rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu
batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang
bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar.
Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat
stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih
terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu
dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia
telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di
London . Dia berkata: "Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari
ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan
pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam
menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka
tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang
untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan
ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam."

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan
Islam Andalusia
yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511
kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan
Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah .
Tak lama lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao .Lepas tu kerajaan
Islam Acheh... semuanya satu demi satu.

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY .
Pertama kitab dia,
kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah,
Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak
rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang bawa mubaligh Kristian
Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian
yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah "garam dan ragi". Garam
sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi
kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi
bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. Maksudnya, dia kekalkan orang
Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya
kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW
kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali
kata macam semut hitam atas batu hitam di malam
gelita tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah
dengan nama mubaligh
Kristian. Convent itu, Saint ini..Menurut satu petikan seorang
mubaligh Kristian pada masa itu yang
ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada
mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan
pendekatan garam dan ragi". Pendekatan seperti ini tidak memerlukan
seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan
yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah
digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap
ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu
(Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian
nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi.
Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan
bersifat
formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak
menganjurkan ahli Melayu
tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari
masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan
semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir
ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh
masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu
nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu
Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim
Melayu sejati.. "Sebenarnya dia ingin. Akan datang
suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat
revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak... Hari ni sapa
tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang,kelab lion, bulan sabit
merah, Saint John's Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka
masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu
cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni
mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan
menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan,
dengan
mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.
Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari
fitnah besar ini.
Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain
yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita
semua.

Akhir sekali,
email ini tiada kena mengena dengan ceramah
nak berkempen politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat
perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit
pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

#kawan-kawan yang dikasihi, tolong forwardkan
email ini untuk pengetahuan dan tindakan kita semua sebagai orang Islam agar
perkara ini boleh dijadikan iktibar dan benteng untuk kita
mempertahankan akidah
kita yang telah di Islamkan atas tiket keturunan dimana dengan sebab ini kita
telahpun mendapat banyak rahmat dan belas ihsan dari Allah tanpa perlu melalui
hidup Sebagai seorang yang terpesong dari ajaran-Nya dan sentiasa mencari-cari
jalan yang betul.

Di harap rahmat Allah dan doa-doa para
waliullah dapat melindungi kita sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara
itu, berhati-hatilah dalam apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat
kepada Allah.

No comments: